מוצר נוסף בהצלחה
משלוח חינם עד הבית מעל 150 ש"ח
כאן הקנייה בטוחה
כאן הקנייה בטוחה
2022-11-08T17:25:03+02:00

 

יום מלחמת הכוכבים שמח לכולם!

אין ספק שסדרת סרטי מלחמת הכוכבים השפיעה רבות על ז'אנר המדע בדיוני, ושהיקום שג'ורג' לוקאס בנה הוא יקום מיוחד במינו. ללוקאס היה חזון מאוד ספציפי ליקום שלו, אבל הוא גם כל הזמן מוסיף ומשנה אותו, מה שלפעמים יכול להכעיס את המעריצים. כל מיני תוספות ושינויים שהוא לא יכל לשלב בסרטים בזמן אמת בגלל הטכנולוגיה, או שהוא סתם לא חשב עליהם בזמנו, ובגלל טרילוגיית הפריקוולים פתאום נהיו רלוונטיים יותר. אבל נראה שכל זה נמצא מאחוריו, ומאז שדיסני קנו את הזכויות לא ראינו שינויים ותוספות מצידו, וכנראה שגם לא נראה בעתיד.

מאז שדיסני קנו את הזכויות הסדרה ידעה עליות ומורדות, והטרילוגיה החדשה התקבלה מצד המעריצים בביקורות מעורבות (בלשון המעטה). דווקא הסדרה "המנדלוריאן" שיצאה בדיסני+ הצליחה להכניס אנרגיות חדשות במותג ולהחזיר את הריגוש למעריצים, ובצדק. העתיד של מלחמת הכוכבים מעולם לא נראה טוב יותר, עם המון פרויקטים מסקרנים בדרך כמו מיני סדרה על אובי וואן קנובי בכיכובו של יואן מקגרוגר שחוזר לנעליו של הג'דיי האהוב, עונה שלישית כמובן למנדלוריאן, סדרה על בובה פט, סדרה על אסוקה טאנו ועוד ועוד. היום אפילו קיבלנו סדרת אנימציה חדשה בשם “The Bad Batch” עם המשובטים האהובים מהסדרה המצוינת "מלחמת המשובטים". מודה שראיתי את הסדרה הזאת באיחור, אבל היא צפיה חובה לכל מעריץ של מלחמת הכוכבים.

אז לכבוד הרביעי במאי, וגם כדי להעביר קצת את הזמן עד הסדרה הבאה, הכנתי עבורכם רשימה של 4 דברים שאולי לא ידעתם על מאחורי הקלעים של הסרטים האהובים במותג הענק שנקרא מלחמת הכוכבים:

 

 

1)    אין חייל משובט אחד אמיתי בכל פרק 3

אם כבר דיברנו על חיילים משובטים, האם ידעתם שכל החיילים בפרק 3: נקמת הסית' הם ממוחשבים? מה שאומר גם לא יוצרה אף חליפה, שריון, קסדה או רובה לכבוד הסרט הזה. אם יש משהו שטרילוגיית הפריקוולים ידועה לשמצה לגביו זה השימוש המאסיבי של ג'ורג' לוקאס באפקטים ממוחשבים. בתחילת שנות האלפיים הטכנולוגיה הייתה מספיק מבוססת כדי לעשות בה שימוש נרחב, אבל עדיין היו הרבה דברים שפשוט לא נראו טוב ושהיה עדיף להשתמש בתחפושות או אביזרים אמיתיים ולא באפקטים ממוחשבים. למרבה האירוניה דווקא בטרילוגיה החדשה השתמשו פחות באפקטים ממוחשבים למרות שהטכנולוגיה התקדמה המון והאפקטים כיום נראים הרבה יותר טוב. הבמאי ג'יי ג'יי אברהמס השתמש בפרק 7 ביותר אפקטים מעשיים אפילו בהשוואה לטרילוגיה המקורית.

 


2)    לטרילוגיה המקורית כמעט היה סוף שונה לחלוטין

במהלך הכתיבה של פרק 6: שובו של הג'דיי, ג'ורג' לוקאס השתעשע עם רעיון שונה לגמרי לסוף הסרט. הוא שקל את האפשרות שאחרי המוות של דארת' ויידר, לוקי ייקח את הקסדה שלו לעצמו ויגיד משהו בסגנון של: "עכשיו אני ויידר" ובכך יפנה בכל זאת לצד האפל. בסוף הוחלט ללכת בכל זאת על סוף טוב ולהשאיר את לוק בצד של הטובים, אבל אי אפשר שלא לחשוב מה היה קורה אם לוק באמת היה פונה לצד האפל? זה נשמע כמו כיוון מעניין שאפשר לחקור אולי בסדרת קומיקס שהיא לא חלק מהטיימליין הרשמי, כמו הרבה סדרות של די.סי או מארוול. למארוול אפילו יש סדרה שלמה שנקראת "מה אם..?" שמתעסקת בדיוק בדברים כאלה ובקרוב אפילו תעלה כסדרת אנימציה בדיסני+ עם שאלות כמו: מה אם פגי הייתה הופכת לחייל על במקום סטיב, מה אם הפנתר השחור היה בעצם סטאר לורד, ועוד כל מיני רעיונות משוגעים ומעניינים.



 

3)    ג'ורג' לוקאס הפסיד כסף על הסרט הראשון לסטיבן שפילברג

זה ידוע שלוקאס ושפילברג הם חברים טובים. כמה טובים? טובים מספיק כדי להתערב על ההכנסות של הסרטים שלהם. בשנת 1977 יצאו עוד כמה סרטים חוץ ממלחמת הכוכבים, ואחד מהם היה "מפגשים מהסוג השלישי" של סטיבן שפילברג. שפילברג רכב על ההצלחה הענקית של "מלתעות" שיצא שנתיים לפני כן, ולכן לא מן הנמנע שהסרט החדש שלו יעורר עניין רב בקרב חובבי קולנוע. לוקאס אמנם לא היה אנונימי וכבר הספיק להיות מועמד לאוסקר על סרטו הקודם "אמריקן גרפיטי", אבל הוא היה בטוח שהסרט של שפילברג יכניס יותר כסף מאשר מלחמת הכוכבים. לוקאס ושפילברג החליטו להתערב על זה וההתערבות הייתה שמי שהסרט שלו מכניס יותר כסף ייתן לשני 2.5% מהרווחים. הסרט של שפילברג הכניס סכום יפה מאוד של קרוב ל-340 מליון דולר. סכום ענק במיוחד בהתחשב בתקציב המינימלי שלו. מלחמת הכוכבים לעומת זאת היה להיט היסטרי שהכניס סכום של קרוב ל-800 מליון דולר! מה שאומר שלוקאס הפסיד בהתערבות ונאלץ להיפרד מסכום לא מבוטל של בערך 40 מליון דולר שהלכו הישר לכיסו של החבר הטוב. נכון לשנת 2014 שפילברג המשיך לקבל אחוזים מהרווחים, כנראה אחת העסקאות המשתלמות ביותר שהוא עשה בחיים שלו.



 

4)    יודה כמעט לא היה בובה

אם יש משהו שהאפקטים המיוחדים בפריקוולים כן עשו טוב זה את יודה. העיצוב המחודש שלו לעומת הבובה המוזרה מההופעה המקורית שלו היו שיפור ניכר. אבל מסתבר שלפני שפרנק אוז (מפעיל הבובה והקול מאחורי יודה) הצטרף לצוות, ליוצרי הסרט היה רעיון הרבה יותר מוזר. התכנון המקורי שלהם היה לשכור קוף מאולף, לתת לו מקל הליכה קטן ולשים עליו מסכה ירוקה. כן כן, קראתם נכון. קוף מאולף במסכה ירוקה. למזלם של היוצרים (וכנראה שגם למזלנו) לאחד מאנשי הצוות יצא לעבוד על סט עם קופים בהזדמנויות שונות והוא הבטיח להם שזה פשוט לא יעבוד ושהקוף ככל הנראה רק יוריד את המסכה כל הזמן ויעשה יותר נזק מאשר תועלת. בעקבות זה הוחלט בסוף ללכת על בובה ולוקאס רצה לתפקיד את הכי טוב שיש, ג'ים הנסון. אבל הנסון היה עסוק בפרויקטים אחרים והמליץ על חברו פרנק אוז. פרנק אוז גם סיפק את הקול של יודה ולא רק את הפעלת הבובה. לוקאס בהתחלה לא התלהב מעבודת הדיבוב של אוז אבל בסוף השתכנע ופרנק אוז מספק את קולו של יודה בכל הסרטים וכמעט כל ההופעות שלו מאז.




אז כמו שראיתם לא היה משעמם לרגע בהפקת הסרטים של מלחמת הכוכבים, ויש עוד המון סיפורים משעשעים שלא נכנסו לרשימה. ספרו לי בתגובות אם הצלחתי לחדש לכם או אם כבר ידעתם על הסיפורים האלה, ובינתיים:

 

May the Force be with you