מוצר נוסף בהצלחה
משלוח חינם עד הבית מעל 150 ש"ח
כאן הקנייה בטוחה
כאן הקנייה בטוחה
2022-11-08T17:50:20+02:00

הפנתר השחור (Black Panther) הופיע לראשונה בשנת 1966 בחוברת מספר 52 של ארבעת המופלאים (The Fantastic Four #52). מאז הוא עבר המון גלגולים עד שבשנת 2016 זכינו סוף סוף לראות אותו על המסך הגדול בסרט "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים". אחרי ההופעה המוצלחת בסרט הוא גם כמובן קיבל סרט משל עצמו שהיה מוצלח אפילו יותר. ולמרות שהוא נמצא בסביבה כבר המון זמן בקומיקס וכמה שנים בקולנוע, עדיין יש כמה דברים שאולי לא ידעתם על המלך האפריקאי טצ'אלה והזהות הסודית שלו, הפנתר השחור.

 

כמעט היה לו שם אחר לגמרי

בשנות ה-60' הגיעה לאוזניו של סטן לי שמועה שבחברת די.סי המתחרה עומדים לצאת בליין חדש של ספרים ובמארוול הוחלט לצאת במהלך דומה. סטן לי, ג'ק קירבי ושאר הצוות האומנותי במארוול התחילו לחשוב על רעיונות לדמויות חדשות וחיפשו השראה. הם תחילו לחקור תרבויות עתיקות באפריקה ומקסיקו, ובנוסף התעמקו יותר באלמנטים של מדע בדיוני שהיה הנושא החם בארצות הברית באותה תקופה. ג'ק קירבי הגיש לסטן לי הצעה על מנהיג מדינה אפריקאית עם יכולות טכנולוגיות מתקדמות, וככה נולד לו נמר הפחם ((Coal Tiger. סטן לי לא התנגד לגמרי לרעיון, אבל בכל זאת החליט לא לתת לדמות סדרה משלו. במקום זה הוחלט קודם להציג אותו בסדרה פופולארית אחרת, ארבעת המופלאים. סטן לי גם החליט לשנות לו את השם לפנתר השחור וביקש מג'ק קירבי לעצב אותו מחדש.

 


הוא היה נשוי לסטורם מהאקס-מן

סטורם והפנתר השחור הכירו כשהם היו ילדים. שסטורם הייתה ילדה קטנה בקהיר הוריה נהרגו והיא יצאה למסע ביבשת אפריקה אחר השורשים שלה. במהלך המסע שלה היא נתקלה בילד שנחטף ובעזרת הכוחות המוטאנטיים שלה היא עזרה לו להימלט מהחוטפים. הילד הזה היה טצ'אלה, שכולנו מכירים בתור הפנתר השחור, יורש העצר של ווקאנדה. הייתה ביניהם כימיה מצוינת והם מהר מאוד הפכו לחברים, אבל כל אחד הלך לדרכו. לוחות הזמנים העמוסים שלהם לא ממש אפשרו להם לשמור על קשר רציף, עד שטצ'אלה החליט שהוא רוצה לבלות איתה את שארית חייו. בשנת 2006 טצ'אלה כרע ברך והציע לה נישואים. הם התחנו לא הרבה לאחר מכן במהלך הפסקת האש של מלחמת האזרחים שהייתה באותה תקופה. לרוע המזל בשנת 2012 במהלך אירועי אוונג'רז נגד אקס-מן, כל אחד מהם היה בצד אחר ונאמור מהאקס-מן תקף בצורה קשה את ווקאנדה. טצ'אלה נפגע מאוד מכך שסטורם בחרה להמשיך לעמוד לצד האקס-מן למרות המעשה של נאמור וביטל את הנישואים.



הוא החליף את דרדוויל

בשנת 2010 דרדוויל עבר כמה דברים. בעקבות אירועי שאדולנדס הוא החליט שהוא צריך קצת הפסקה כדי לנוח ולעשות עם עצמו חשבון נפש ונסע לטייל בעולם. אבל רגע לפני זה הוא הספיק לבקש מהפנתר השחור לשים עין על הלז קיצ'ן (השכונה שדרדוויל גדל בה ומגן עליה). טצ'אלה הסכים ובכך הפך למגן השכונה לתקופה קצרה. במהלך אותה תקופה הוא הספיק להגן על השכונה ממגוון אנשים רעים שביניהם גם ווילסון פיסק הקינגפין. לאחר שטצ'אלה הביס את הקינגפין, דרדוויל חזר לשכונה וטצ'אלה החליט לחזור חזרה לארצו האהובה ווקאנדה.




התחילו לעבוד על הסרט שלו לפני 28 שנה

ביוני 1992 השחקן ווסלי סנייפס הודיע על כוונתו לעשות סרט שמבוסס על הפנתר השחור, כאשר באוגוסט של אותה שנה הוא התחיל לעבוד עליו בפועל. וככה התחילה סאגה ארוכה של בעיות. בהתחלה היה נראה שהכל מתקדם יפה כשבחודש יולי 1993 ווסלי סנייפס אמר בראיון שהוא מתכנן להתחיל את הצילומים לאחר שיסיים את תפקידו בסרט "איש ההרס". בינואר 1994 הוא יצר קשר עם אולפני קולומביה לגבי יצירת הסרט וחודשיים לאחר מכן סטן לי הצטרף לצוות הפיתוח. בחודש מאי של אותה שנה אולפני קולומביה החלו בתהליך ההפקה של הסרט באופן רשמי. אמנם בשנת 1996 סטן לי אמר כי הוא אינו מרוצה מהתסריט ומהכיוון של הסרט, אבל למרות זאת בשנת 1997 הסרט נרשם בחלק מתוכנית הסרטים של מארוול. במרץ 1998 שכרו במארוול את ג'ו קסאדה וג'ימי פאלמיוטי לעבוד על הסרט אבל הם התחילו לעבוד עליו רק באוגוסט של אותה שנה בגלל בעיות ארגוניות. בשנת 1999 היה נראה שווסלי סנייפס שוב מקושר לפרויקט התקוע, אבל עדיין לא הייתה התקדמות משמעותית בהפקה. ביוני 2000 מארוול סגרה עסקה עם חברת ארטיסן אינטרטיינמנט שהם יפיקו את הסרט על הפנתר השחור וגם סרטים על גיבורים אחרים כמו דדפול, ת'ור וקפטן אמריקה. בשנת 2002 ווסלי סנייפס הודיע שהוא יופיע או בתור בלייד או בתור הפנתר השחור על המסכים בשנת 2003, הודעה שחזר עליה מספר פעמים בראיונות שונים. ביולי 2004 במאי הסרט "בלייד: טריניטי", דייוויד ס. גויר, אמר כי סנייפס לא יופיע כפנתר השחור: "הוא כל כך מוכר כבלייד שעוד גיבור מארוול יכול להיות יותר מדי". מאז נשמעו עוד ועוד הצהרות על כך שהסרט עדיין בפיתוח והסרט עבר כמה אולפנים עד שלבסוף בשנת 2014 אולפני מארוול אישרו באופן רשמי סרט על דמותו של הפנתר השחור, אותו יגלם השחקן צ'דוויק בוזמן כחלק מהשלב השלישי ביקום הקולנועי של מארוול, ובשנת 2016 זכינו לראות אותו סוף סוף על מסך הקולנוע בסרט "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים". כשנתיים לאחר מכן יצא סרט הסולו של הפנתר השחור שזכה להצלחה אדירה והיה מועמד ל-7 פרסי אוסקר, ביניהם פרס הסרט הטוב ביותר. הישג חסר תקדים לסרט קומיקס. בסופו של דבר הוא זכה רק ב-3 פרסים על עיצוב תלבושות, עיצוב הפקה ופסקול מקורי.




הוא היה באוונג'רז לפני האלמנה השחורה

אמנם בסרטים האלמנה השחורה הייתה שם לפניו והייתה חלק מההרכב המקורי, אבל בקומיקס הפנתר השחור הקדים אותה בהרבה. הפנתר השחור הצטרף לנוקמים בשנת 1968 לצוות שהיה מורכב מהוקאיי, סקרלט וויץ', קוויקסילבר, גוליית, וואספ והרקולס ובראש הצוות עמד כמובן קפטן אמריקה. האלמנה השחורה הפכה לנוקמת במשרה מלאה רק בשנות ה-90.