מוצר נוסף בהצלחה
משלוח חינם עד הבית מעל 150 ש"ח
כאן הקנייה בטוחה
כאן הקנייה בטוחה
2022-11-08T14:48:06+02:00

 

לפני עשר שנים (וואו איך הזמן עף!) הגיע לבתי הקולנוע הסרט הראשון של ת'ור. בסרט גם הציגו לנו לראשונה את לוקי, שהיה הנבל באותו סרט ומי שהיה עתיד להיות הנבל גם בסרט הנוקמים הראשון. הקהל התאהב באל השובב והשאר היסטוריה. היום עולה לאוויר בדיסני+ אחת הסדרות הכי מצופות של מארוול (לא שיש פרויקט של מארוול שלא מחכים לא בציפייה), לוקי. סדרה שמתמקדת בנבל/גיבור האהוב ומסעותיו ברחבי הזמן.

אז לכבוד הסדרה החדשה, הנה 5 דברים שאולי לא ידעתם על לוקי.

 

1)   הוא נראה מאוד שונה בהופעה הראשונה שלו

ההופעה הראשונה של לוקי בקומיקס הייתה בגיליון מספר 6 בסדרת אנתולוגיה שנקראת Venus, שיצאה תחת טיימלי קומיקס (שאחר כך תהפוך למארוול) באוגוסט שנת 1949. המראה הראשוני שלו היה מאוד שונה ממה שאנחנו מכירים היום. הוא היה עם שיער קצר ג'ינג'י וחליפה וורודה עם גלימה כחולה ונראה כמו עוד סתם איש רע בחוברת קומיקס. הלוקי המודרני הופיע לראשונה בחוברת Journey Into Mystery #85 באוקטובר 1962, והוא כבר הרבה יותר מזכיר את הלוקי שאנחנו מכירים היום.



 

2)   הוא לבש כמה צורות במהלך השנים

ואם כבר התעסקנו במראה שלו, אי אפשר שלא להזכיר כמה צורות אחרות שבהן הוא הופיע בקומיקס. במהלך השנים הוא הופיע לא רק בתור גבר בוגר עם עיצובים שונים, אלא גם בתור אישה. זה קרה בסדרה של ת'ור משנת 2007, אבל נחקר יותר לעומק בסדרה Loki: Agnet of Asgard משנת 2014. לאחר מותו של לוקי במיני סדרה SIEGE הוא הצליח לחזור לחיים בגוף של ילד. זה קרה בזכות זה שהוא התכונן מראש והצליח למחוק את השם שלו מספר השמות של הלה וככה הצליח לחמוק מהגהנום ולחזור חזרה. אבל הזיכרון שלו נעלם והוא חי את חייו בתור ילד צרפתי בשם סרור (Serrur) שהתרגום לאנגלית הוא מנעול שבאנגלית זה Lock. הוא בעיקר היה מכייס תיירים ועושה שטויות כמו שרק לוקי יודע. שת'ור גילה על כך הוא לקח את לוקי תחת חסותו וניצל את ההזדמנות כדי להפוך אותו לטוב יותר, והוא אפילו היה חלק מקבוצת האוונג'רז הצעירים.



 

3)   בזכותו האוונג'רז קיימים

בסרט הראשון של האוונג'רז הנבל המרכזי הוא לוקי. הניסיון שלו להשתלט על כדור הארץ מאחד את הגיבורים ומוביל להקמת האוונג'רז. ככה קרה גם בקומיקס. בשנת 1960 חברת די.סי קומיקס הוציאה סדרה חדשה בשם "ליגת הצדק של אמריקה" שמכרה מאוד יפה. הבעלים של מארוול שם לב לזה וביקש מסטאן לי סדרה דומה וככה סטאן לי וג'ק קירבי חיברו כמה גיבורים ביחד ויצרו את הנוקמים. בחוברת הראשונה של הסדרה הצוות היה מורכב מאנט-מן, וואספ, האלק, איירון-מן ות'ור, וכמו בסרט הנבל המרכזי שהוביל להקמת הנוקמים היה לוקי.



 

4)   הוא היה ראוי מספיק להרים את מיולניר

מי היה מאמין שלוקי ראוי מספיק בשביל להרים את מיולניר? ועוד יותר מפעם אחת! בשנת 2010 לוקי קיבל מיני סדרה של 4 חוברות, וכבר בחוברת הראשונה הוא מצליח להרים את מיולניר. הפעם השנייה הייתה בשנת 2014 באירוע Axis, שבו הרעים הפכו לטובים והטובים לרעים (זה בפשטות מאוד, היה סה"כ אירוע חביב וקצת יותר עמוק מזה). בעקבות כך לוקי הופך לראוי ומצליח להרים את מיולניר ולהחזיר לת'ור על כל השנים בהן ת'ור ניצח אותו. הפעם השלישית הייתה ממש לפני שנה בסדרה החדשה של ת'ור.



 

5)   תום הידלסטון כמעט לא שיחק אותו

היום אנחנו לא יכולים בכלל לחשוב על מישהו אחר בתפקיד לוקי, אבל בזמנו אולפני מארוול דווקא חשבו על כיוונים אחרים לגמרי והתבלטו בין ג'ים קארי לג'וש הארטנט. תום הידלסטון בכלל עשה אודישן לתפקיד ת'ור ואפילו לא עשה אודישן אחד לתפקיד לוקי. אבל הבמאי קנת בראנה ראה בו משהו והחליט ללהק אותו לתפקיד והשאר היסטוריה. ההימור שמארוול לקחו עם שני שחקנים אנונימיים לתפקידים הראשיים השתלם להם וכיום ת'ור ובעיקר לוקי נחשבים לדמויות מאוד אהובות ביקום הקולנועי של מארוול.